Senin, 11 Oktober 2010

sebelum ?

Sebelum mata ini terpejam tuk selamanya,
Sebelum detak jantung berhenti,
Sebelum Matahari Terbit di utara,

Sebelumnya aku kan bersujud kepadamu, Ibu . .


..."Kesan yg tlah kau berikan tak dapat lg kuingat yg nampak
hanyalah hiasan wajahmu terbingkai indah dipojok ruangan kosong. .
Kau terlalu cepat pergi meninggalkan aku seorang diri
tanpa terucap kata2 tuk bangkitkan aku yg sedang terjebak dalam bayang2 kelam . .

Mengapa kau pergi dan tak kembali



Mengapa . .?



Aku disini seorang diri duduk termenung enggan tuk berdiri ..!!



Dety Fhl : Bangkitlah..tengoklah dsna..Terangmu sdh dtg!
Jd lucutkan sgl sstu yg kau krjakan dlm kelam...
agar enkau dpt melihat DIA dan dia ibumu
dlm kejelasan nurani yg murni tanpa digantungi bayang2 kelam yg menyamar kan rasa

Muhammad Hardhie Mahardhiekha : datang seorang tua renta sembari mengulurkan tangannya,
aku terkejut oleh kehadirannya yg begitu tiba2 dan aku menatapnya dgn penuh curiga.
muka'y hitam hidung'y lebar mulut'y tebal matanya bersinar sembari berkata :
"Bangkitlah, walaupun hatimu kecil tp besarkanlah pikiranmu . .!!




( dhie..8oct2010

Tidak ada komentar:

Posting Komentar